Een van de eerste dingen die een potentiële koper ziet is de voorkant van uw woning met de voortuin. Nu is het niet de bedoeling dat u uw gehele tuin opnieuw gaat inrichten met nieuwe beplanting maar zorg er voor dat het er verzorgd en vooral ook onderhouden uit ziet. Dit is een van de eerste tekenen voor een potentiële koper om te beoordelen of de rest van de woning ook in een goede staat is.
Het is de bedoeling dat een woning zo ruim, rustig en licht mogelijk aanvoelt.
Wandel door uw huis alsof u hier voor het eerst bent en bekijk wat u niet meer nodig heeft.
Donkere en sombere kleuren kunnen de perceptie van de ruimte verkleinen. Oude verf geeft ruimtes al gauw een vervallen indruk. Door de ruimtes te schilderen met eigentijdse en neutrale kleuren zal uw huis een grotere doelgroep aanspreken.
Tegenwoordig ligt er een hele grote focus op online marketing maar het is ook zeker van belang om offline uw woning te kopen. Niet iedereen is altijd op zoek naar een woning maar wellicht kennen ze iemand die wel op zoek is. Voornamelijk uw buurtgenoten hebben meestal een erg prettige ervaring in uw straat en het is daarom goed mogelijk dat iemand in uw straat wel mensen kent die een soortgelijke woning zoeken.
De foto’s bij een woning maken of breken de verkoop. De foto’s is het eerste wat iedereen ziet en op basis hiervan zullen mensen besluiten of ze een bezichtiging willen inplannen. Ziet je woning er bijvoorbeeld rommelig uit dan kan dat voor veel mensen al een teken zijn dat het onderhoud van de woning ook niet accuraat gedaan wordt. Krijg je sommige kamers niet goed op de foto, dan kan je woning een stuk kleiner lijken dan dat deze daadwerkelijk is. Om deze reden kan dus ook belangrijk zijn om meer dan alleen foto’s te maken/laten maken. Niet alles komt goed tot zijn recht door alleen maar foto’s.
TTegenwoordig zie je vaak dat makelaars alleen hun woningen plaatsen op bijvoorbeeld Funda of Jaap maar er zijn nog veel andere kanalen die belangrijk zijn voor de verkoop van uw woning. Facebook, I/nstagram, Linkedin etc. zijn allen kanalen waar een flinke doelgroep benaderd kan worden die in eerste instantie eigenlijk niet bezig was met de zoektocht naar een woning. Hierbij geldt hetzelfde als bij de buurtmailing en het verkoopbord.
Het is belangrijk om kleine reparaties te verhelpen voordat je de woning in de verkoop zet. Tijdens een bezichtiging wil je kandidaat kopers zo min mogelijk ‘dingen’ tegen laten komen die ze moeten gaan verhelpen. Enkele voorbeelden hiervan zijn de kitranden in de badkamer opnieuw doen, de voordeur even opnieuw schilderen of de trap opnieuw bekleden.
Zodra iemand uw woning betreed is het belangrijk dat ze niet worden afgeschrikt door een bepaalde geur. Als u huisdieren heeft kan het zijn dat u het haast niet meer ruikt maar veel mensen zijn dat niet gewend of zijn zelfs allergisch voor huisdieren. In een ultieme setting zorgt u er dan ook voor dat uw huisdieren uit huis zijn tijdens een bezichtiging en dat u een luchtverfrisser heeft geplaatst.
Wilt u hier graag professioneel advies bij, afgestemd op uw woning? Laat het ons even weten en wij komen vrijblijvend langs voor een verkoopadvies.
Woningen stijgen ieder jaar in waarde.
Het afgelopen jaar maar liefst 9.1%.
Benieuwd waar voor u uw woning
kunt verzilveren op de woningmarkt?
9.1% waardestijging in het afgelopen jaar. Benieuwd naar wat uw woning waard is?